Jean Paul Agon: Το L’Oréal έχει μια κουλτούρα που δεν ευχαριστεί όλους

Καθώς ο Jean-Paul Agon ετοιμάζεται να παραιτηθεί ως Διευθύνων Σύμβουλος της L’Oréal μετά από 15 χρόνια, ήξερε ότι ήθελε η αναζήτηση για τον διάδοχό του να είναι “υποδειγματική, διαφανής και αυστηρή”.

Ωστόσο, η απόφαση του Οκτωβρίου να διορίσει τον Nicholas Hieronymus, εκτελεστικό αντιπρόεδρο, στην πρώτη θέση, απογοήτευσε ορισμένους παρατηρητές, οι οποίοι αμφισβητούν γιατί δεν υπάρχει γυναίκα στη μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο – αυτή που εξυπηρετεί τις γυναίκες για περισσότερα από 150 χρόνια. Χώρα. Ως Διευθύνων Σύμβουλος.

Ο Agon, 64 ετών, είναι πρόθυμος να εξηγήσει τη σκέψη πίσω από τη διαδικασία επιλογής. Λέει ότι είναι απλοϊκό να πιστεύουμε ότι είναι μόνο επειδή οι μάρκες L’Oréal όπως οι Lancome, Maybelline και Garnier κάνουν τα γυναικεία προϊόντα καλύτερα στην εμπορία τους. Στη συνέχεια, καταλήγει στο πραγματικό επιχείρημά του: Επιλέγοντας τον διάδοχό του, το διοικητικό συμβούλιο του L’Oréal καθοδηγείται από μια “αρχή της αξίας”.

«Σήμερα έχει επιλεγεί ένας άντρας. Είναι πιθανότατα μια γυναίκα την επόμενη φορά.» Αλλά δεν θα ήταν γυναίκα μόνο για αυτό. Θα είναι γυναίκα γιατί είναι το καλύτερο άτομο και η πιο άξια του ρόλου εκείνη την εποχή. “

Σημειώνει ότι όχι μόνο υπήρχαν γυναίκες στη σύντομη λίστα αυτή τη φορά, αλλά είχαν αυξηθεί σταθερά στις τάξεις της εταιρείας. Για πρώτη φορά στην 111ετή ιστορία του ομίλου, η L’Oréal διόρισε μια γυναίκα, την Barbara Laverneus, ως αναπληρωτή CEO, μια θέση που έχει καλύψει πρώην CEOs.

«Σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν το ήμισυ του διοικητικού συμβουλίου μας, περισσότερο από το ένα τρίτο των ανώτερων διευθυντικών στελεχών και περισσότεροι από τους μισούς ηγέτες των εμπορικών σημάτων», λέει ο Agon. Η άνοδος τους είναι ακαταμάχητη. Κάποια μέρα, μια γυναίκα θα τρέξει το L’Oréal. ”

READ  Η Cusco αντιμετωπίζει αντίστροφη κίνηση καθώς κινείται για να σφίξει την πρόσφυση στο ελληνικό λιμάνι

Η Barbara Laverneus είναι η πρώτη γυναίκα που κατέχει τη θέση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου στην 111ετή ιστορία της L’Oréal. © Pierre-Olivier / Capa Pictures / L’Oreal

Η προσέγγιση του κ. Agon στην ηγεσία είναι υπομονετική αλλά απαιτητική. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η εταιρεία διπλασίασε σχεδόν τα συνολικά της έσοδα σε σχεδόν 30 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω της επέκτασης στην Ασία. Αυτές οι ιδιότητες υποστηρίζουν τον πολιτισμό του L’Oréal.

Πίσω από το κομψό προφίλ των εμπορικών σημάτων που εκπροσωπούνται από διασημότητες όπως η Penélope Cruz και η Beyoncé, η L’Oréal είναι γνωστή για την προκλητική κουλτούρα στο χώρο εργασίας. Στην εσωτερική ορολογία της εταιρείας, οι διαχειριστές πρέπει να καλλιεργούνται Νιώθω ανήσυχοςΉ “άγχος για την υγεία” μεταξύ των ομάδων τους, για να δουν ποιος ζει μέχρι την περίσταση – και ποιος πνίγεται. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση και έξοδο για ορισμένους – η εταιρεία κέρδισε τον τίτλο “L’Orehell” – αλλά άλλες ευδοκιμούν στον ανταγωνισμό.

Ενώ η αναπαραγωγή του “άγχους” μπορεί να φαίνεται ασυμβίβαστη με τα πιο μαλακά και πιο περιεκτικά στυλ διαχείρισης πολλών άλλων μεγάλων εταιρειών, ο Agon υπερασπίζεται τις μεθόδους του.

“Έχουμε ένα ρητό στο L’Oréal ότι οι άνθρωποι είτε μένουν για τρεις μήνες, είτε για τρία χρόνια ή για 30 χρόνια”, λέει. “Το L’Oréal έχει μια πολύ ξεχωριστή κουλτούρα που δεν ευχαριστεί όλους, αλλά όσοι το αγαπούν θα επενδύσουν πραγματικά και θα ευδοκιμήσουν εδώ.”

Η κουλτούρα του L’Oréal βοήθησε στην αντιμετώπιση του σοκ της επιδημίας. Παρόλο που οι πωλήσεις και τα κέρδη αναμένεται να συρρικνωθούν φέτος για πρώτη φορά μετά την οικονομική κρίση του 2008, ο όμιλος έχει περιορίσει τις ζημιές μέσω ισχυρών δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι μετοχές της έχουν αυξηθεί 16 τοις εκατό φέτος, καθυστερώντας την άνοδο του 19% στην αντίπαλη Estee Lauder.

Ο κ. Agon πήρε σίγουρα τις μεθόδους της L’Oreal. Ο πατέρας του μεγάλωσε στο Παρίσι και ο πατέρας του εργάστηκε σε φαρμακείο ενώ η μητέρα του ήταν αρχιτέκτονας. Όμως ο νεαρός κ. Agon ήθελε να ταξιδέψει, και αυτό οδήγησε εν μέρει την απόφασή του να προσχωρήσει στη L’Oréal ως πωλητής το 1978 απευθείας από την HEC, μια από τις μεγαλύτερες σχολές επιχειρήσεων στη Γαλλία. Ένας άλλος παράγοντας ήταν η τάση του για μάρκετινγκ.

“Νόμιζα ότι το μάρκετινγκ καλλυντικών είναι πολύ ενδιαφέρον και πλούσιο, επειδή δεν είναι μόνο αναλυτικό και στρατηγικό, αλλά και ευαίσθητο, δημιουργικό και πολύ συντονισμένο με το συναίσθημα, την εικόνα και τον πολιτισμό”, λέει. “Είναι η απόλυτη τέχνη του μάρκετινγκ.”

Δύο χρόνια μετά την ένταξή του στην L’Oréal, η εταιρεία τον έστειλε να εκτελεί τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, η οποία είχε περίπου 50 υπαλλήλους. Αυτός ο 24χρονος Διευθύνων Σύμβουλος δίδαξε πώς να διαχειρίζεται άτομα από διαφορετικές κουλτούρες και να προσαρμόζεται σε νέα περιβάλλοντα – καθώς και πώς να αναπτύσσει επιχειρήσεις με έναν υγιή και σταθερό τρόπο.

Η Πηνελόπη Κρουζ στην εκστρατεία Lancôme © Lancôme

Σε μια από τις πρώτες συναντήσεις της ομάδας, υποσχέθηκε στους νέους υπαλλήλους του ότι θα μάθει ελληνικά μέσα σε ένα χρόνο. «Σκέφτηκαν ότι ήταν αστείο», λέει, «αλλά ήμουν σοβαρός γι ‘αυτό και άσκησα μεγάλη πίεση στον εαυτό μου για να μάθω». “Όταν είστε το μόνο Γάλλο άτομο που ηγείται μιας ομάδας Ελλήνων που δεν μιλούν καλά Αγγλικά, η εκμάθηση της γλώσσας ήταν απαραίτητη.”

Το μεγαλύτερο λάθος του Ajun ως προπονητής στην Ελλάδα αποδείχθηκε διαμορφωτικό. Η δεύτερη χρονιά ήταν η καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Αλλά τότε το τρίτο ήταν το χειρότερο. “Ήμουν πολύ ενθουσιασμένος και επιθετικός, που ώθησε την ομάδα πωλήσεων τόσο σκληρά που υπήρχε συσσώρευση μεριδίων στο κανάλι”, λέει.

Αλλά τήρησε την υπόσχεσή του να μάθει τη γλώσσα και ήρθε να μιλήσει άπταιστα ελληνικά. «Λατρεύω τη χώρα και την επισκέπτομαι συχνά», λέει.

Από την Ελλάδα, ο κ. Agon βρισκόταν στο γρήγορο δρόμο στο L’Oréal, αλλάζοντας θέσεις εργασίας κάθε πέντε χρόνια περίπου, συμπεριλαμβανομένων εργασιών που χτίζουν παρουσία στην Κίνα στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και διοικούσαν τη Βόρεια Αμερική. Πλάκες και αναμνηστικά από τις διάφορες δημοσιεύσεις του – που εμφανίζονται σε βιντεοκλήση – κοσμούν το γραφείο του στο βόρειο άκρο του Παρισιού.

Το να ζεις και να δουλεύεις σε διαφορετικές χώρες σημαίνει ότι ο κ. Agon δεν έχει βαρεθεί ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει περάσει περισσότερα από 40 χρόνια στην ίδια εταιρεία. Πριν από το Covid-19, πέρασε το ένα τρίτο του έτους ταξιδεύοντας.

Η σοβαρή προώθηση των πολλά υποσχόμενων εργαζομένων αποτελεί ουσιαστικό μέρος του πολιτισμού της εταιρείας. “Σε αντίθεση με πολλές εταιρείες, η L’Oréal δεν δίνει στους ανθρώπους θέσεις εργασίας με βάση την προηγούμενη εμπειρία τους, αλλά με στόχο να τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν και να εκφράσουν νέο ταλέντο”, λέει. “Θα μπορούσε να είναι ριψοκίνδυνο, αλλά για μένα ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να με κρατήσει κίνητρο.”

Ο Agon πιστεύει ότι οι εργαζόμενοι είναι μέρος μιας «φυλής» που μοιράζεται ορισμένα έθιμα και κανόνες ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο. Αυτοί είναι “ΕίμαιΤοεξωγήινο“- Ένας όρος που δεν ορίζεται ρητά, αλλά ορίζεται σε δράση μιλώντας και συνεργαζόμαστε με διευθυντές και ομάδες.

«Όταν επισκέπτεστε ομάδες στην Κίνα, την Αργεντινή, τη Φινλανδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες ή τη Ρωσία, μπορείτε να ζήσετε παρόμοια ενέργεια», λέει. “Ο πολιτισμός L’Oréal έχει μεταδοθεί σε κάθε χώρα.”

Μια διαφήμιση για το Lancôme που ανήκε στη L’Oréal το 1978, τη χρονιά που ο Jean-Paul Agon έγινε μέλος ως πωλητής © L’Oréal Archives

Το τελευταίο μεγάλο καθήκον του Agon στην εταιρεία είναι να παραιτηθεί από την εξουσία – αν και θα παραμείνει πρόεδρος μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Ιερονύμου. Ο κ. Agon ορκίστηκε να μην παρεμβαίνει στις λεπτομέρειες του διαδόχου του, δηλώνοντας ότι όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, ακολούθησε το μοντέλο εταιρικής διακυβέρνησης παράδοσης και έτσι είχε εμπειρία. “Στην πραγματικότητα είμαι πολύ χαρούμενος που μεταφέρω το ραβδί σε κάποιον που σέβομαι που θα κάνει τη δουλειά πολύ καλά”, λέει.

Όταν ρωτήθηκε αν ήθελε να συνταξιοδοτηθεί, χαμογέλασε. “Δεν το θεωρώ αυτό τέλος. Είναι μια μετάβαση σε ένα νέο έργο που πρέπει να δημιουργήσω μόνος μου – όπως έχω κάνει όλα στο παρελθόν.”

Τρεις ερωτήσεις για τη Jane Paul Agon

Ποιος είναι ο πρωταθλητής οδήγησης;

Σίγουρα ο Ουίνστον Τσόρτσιλ λόγω των πολλών πραγμάτων που έκανε και είπε. Έχω μεγάλο θαυμασμό για τους ηγέτες που δεν σταματούν ποτέ σε έναν αγώνα. Η αγαπημένη του φράση είναι: “Όπου υπάρχει θέληση υπάρχει τρόπος”. Το χρησιμοποιώ πολύ, ειδικά στις δύσκολες στιγμές της καριέρας μου και της ζωής μου.

Εάν δεν ήσασταν Διευθύνων Σύμβουλος / ηγέτης, τι θα ήσασταν;

Θα ήμουν επιχειρηματίας. Όταν ήμουν νέος, δίστασα να συμμετάσχω σε μια μεγάλη εταιρεία ή να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση. Στο τέλος, η επιχείρηση στο L’Oréal αποδείχθηκε αρκετά επιχειρηματική, και ειρωνικά αν και είναι τόσο μεγάλη εταιρεία. Θα δούμε, ίσως στο μέλλον!

Ποιο ήταν το πρώτο μάθημα που μάθατε στην οδήγηση;

Μετά την πρώτη μου δουλειά στο εξωτερικό, επέστρεψα στο Παρίσι σε ηλικία 29 ετών για να διευθύνω τη L’Oréal France, η οποία ήταν μια πολύ μεγάλη εταιρεία. Στην αρχή ήταν δύσκολο να κερδίσω την αναγνώριση και τον σεβασμό των συναδέλφων μου και του προσωπικού μου. Μερικοί από αυτούς πίστευαν ότι ήμουν πολύ πράσινος. Αλλά έμαθα να αφήνω τις πράξεις μου να μιλούν από μόνες τους. Υπάρχει μια παροιμία που λέει: Τα σκυλιά γαβγίζουν, αλλά το τροχόσπιτο κινείται, Το οποίο μεταφράζεται κατά προσέγγιση σε “τα σκυλιά φλοιό, αλλά το τροχόσπιτο συνεχίζει να διασχίζει την έρημο.” Βασικά αυτό σημαίνει ότι όταν ένα άτομο είναι αυτοπεποίθηση, οι πιο δυνατές διαμαρτυρίες δεν θα τον σταματήσουν. Είμαι σίγουρος ότι ο Τσόρτσιλ θα του άρεσε αυτό.

Written By
More from Erato Chloe

Ο ιός μεταλλάχθηκε: Εδώ γιατί ανακάλυψε τα Αγγλικά πριν από άλλους

Όταν ψάχνετε … βρίσκετε – δεν είναι τυχαίο ότι οι Βρετανοί έχουν...
Read More

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *